04.01.2020 року оновлено правила поведінки працівника Великолепетиського районного суду херсонської області
Преамбула
Ці Правила встановлюють стандарти поведінки працівників апарату Великолепетиського районного суду Херсонської області (далі – суду), які ґрунтуються на засадах доброчесності, дотриманні особистої та професійної етики і спрямовані на зміцнення авторитету, незалежності й ефективності судової влади задля підвищення суспільної довіри до суду.
Правила розроблено відповідно до Конституції України, законів України "Про судоустрій і
статус суддів", "Про державну службу", "Про запобігання корупції"", Положення про
помічника судді", інших нормативно-правових актів.
У цих Правилах терміни вживаються у значеннях, наведених у зазначених законах.
У разі коли норми законодавства України не дають чіткого розуміння, як діяти в певній
ситуації, працівники апарату суду повинні застосовувати положення цих Правил для
визначення, чи є їхня поведінка правильною.
Розділ І. Загальні положення
Розділ II. Стандарти етичної поведінки працівника апарату суду
2.5. Працівник апарату суду зобов'язаний:
- прагнути отримувати нові професійні знання і досвід шляхом обміну інформацією з
колегами та іншими фахівцями.
Розділ III. Вимоги до поведінки працівника апарату суду
3.1. Законність. Працівник апарату суду зобов'язаний:
- діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України;
- бути обізнаним з усіма вимогами законів і підзаконних нормативно-правових актів,
правилами та процедурами щодо своїх посадових обов'язків і неухильно виконувати їх.
3.2. Професіоналізм. Працівник апарату суду під час виконання посадових обов'язків
повинен;
- виконувати посадові обов'язки, передбачені посадовою інструкцією, компетентно й
сумлінно, на високому професійному рівні, своєчасно й ефективно;
- утримуватися від дій, що виходять за межі його посадових обов'язків і можуть вплинути на
процес розгляду справ судом, а також від будь-яких дій, які можуть надавати перевагу одній
із сторін судового процесу або створювати враження про те, що це можливо;
Працівник апарату суду повинен проявляти професійний підхід у своїй діяльності через ефективну роботу, позитивну мотивацію, сумлінне виконання посадових обов'язків, гарні навички письмового та усного спілкування, пунктуальність, дотримання вимог ділового етикету, культуру телефонних розмов, уміння працювати в команді, постійне навчання (самовдосконалення, систематичне підвищення свого професійного рівня), прояв поваги до інших.
3.3. Неупередженість та толерантність. Першочергове значення для належного виконання
працівником апарату суду службових чи посадових обов'язків має забезпечення рівного
ставлення до кожного, зокрема сторін, інших учасників судового процесу та відвідувачів
суду.
Під час виконання своїх службових чи посадових обов'язків працівник апарату суду не повинен проявляти упередженого ставлення чи ознак дискримінації (вербально або діями), надавати переваги будь-яким громадським або релігійним об'єднанням, професійним або соціальним групам, організаціям, підприємствам, установам або особам.
3.4. Виваженість та ввічливість. У процесі спілкування з відвідувачами суду, суддями й
працівниками апарату суду, іншими особами, які виконують професійні (трудові, посадові,
службові) обов'язки в приміщенні суду, працівник апарату суду повинен дотримуватися
високої культури спілкування, бути привітним, ввічливим та доброзичливим, спілкуватися
рівним, спокійним тоном голосу, уникати надмірної жестикуляції.
Під час виконання посадових обов'язків працівник апарату суду в разі, коли до нього
звертаються, зобов'язаний представитися із зазначенням займаної посади. У спілкуванні з
учасниками судового процесу слід використовувати прізвище, ім'я та по батькові, в
допустимих випадках - ім'я та по батькові.
Працівник апарату суду повинен проявляти стриманість у разі емоційної критики чи образ з
боку відвідувачів суду, зауважити щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності
дотримання порядку в суді та загальних норм ввічливого спілкування.
Працівник апарату суду, виконуючи обов'язки, під час спілкування, зокрема й під час телефонної розмови, повинен викладати інформацію доступно, лаконічно та послідовно для її однозначного сприйняття. Інформація, яка надається працівником апарату суду, має бути вичерпною.
Працівник апарату суду при наданні інформації телефоном зобов'язаний дотримуватися вимог етикету телефонної розмови. Інформація, яку працівник апарату суду надає телефоном, має бути максимально інформативною і стислою. Працівник апарату суду повинен:
Працівник апарату суду не повинен:
- розголошувати або використовувати з метою, не пов'язаною з виконанням посадових
обов'язків, інформацію з обмеженим доступом, що стала йому відома у зв'язку з виконанням
посадових обов'язків, зокрема відомості, що стосуються приватного життя і здоров'я
громадян або зачіпають їх честь і гідність тощо;
- передавати наданий персональний доступ до автоматизованих систем, які
використовуються в суді, іншим особам і залишати у вільному доступі для сторонніх осіб
увімкнений комп'ютер або мобільний пристрій у разі відсутності на робочому місці.
Зазначені обмеження діють також поза межами робочого часу.
3.8. Політична нейтральність. Працівник апарату суду зобов'язаний під час виконання
службових чи посадових обов'язків дотримуватися політичної нейтральності, не допускати
впливу політичних поглядів на дії та рішення працівників апарату суду, уникати
демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не
використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або
окремих політиків.
Розділ IV. Вимоги до поведінки працівника апарату суду в позаробочий час
Розділ V. Відповідальність
5.1. Порушення вимог чинного законодавства України, цих Правил, невиконання чи неналежне виконання працівником апарату суду обов'язків або зловживання наданими правами можуть бути підставою для притягнення до відповідальності в межах і порядку, встановлених чинним законодавством.
Розділ VI. Прикінцеві положення
Додаток N 1
до Правил поведінки працівника апарату Великолепетиського районного суду Херсонської області
Я,___________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
ознайомлен__________ з Правилами поведінки працівника
суду та погоджуюсь їх дотримуватися. Копію примірника
Правил отрим_________ .
(підпис)
(дата)