28 жовтня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», згідно з яким громадяни можуть подавати електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.
Відповідно до вимог зазначеного Закону у Вищій раді юстиції визначена адреса електронної пошти для роботи з електронними зверненнями громадян: e-zapyt@vru.gov.ua.
З детальною інформацією щодо можливості направлення електронного звернення до Вищої ради юстиції можна ознайомитись на офіційному веб-сайті ВРЮ у розділі «Електронне звернення».
Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян».
У зверненні необхідно:
- вказати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання;
- викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
- зазначити дату;
- зазначити електронну поштову адресу, на яку можна надсилати відповідь, або інші засоби зв’язку.
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів після його надходження.
Водночас звертаємо увагу громадян, що звернення (зокрема, й електронні), які подано згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян», не можуть бути розглянуті як скарги (заяви) щодо поведінки судді, оскільки розгляд таких скарг (заяв) здійснюється відповідно до законів України «Про Вищу раду юстиції» та «Про судоустрій і статус суддів».
Додатково інформуємо, що Вища рада юстиції здійснює розгляд скарг (заяв) лише стосовно суддів вищих спеціалізованих судів та суддів Верховного Суду України.
Звернення про надання правової допомоги не розглядаються Вищою радою юстиції та мають подаватися громадянами в порядку, визначеному законами України «Про адвокатуру» та «Про безоплатну правову допомогу».