Конституційному Суді вже кипить робота над профільним законодавчим актом на розвиток новацій. На порядку денному — врегулювання питань діяльності КС, повноваження, статус, гарантії незалежності його суддів тощо. Крім того, на вул. Жилянській готуються до запровадження інституту конституційної скарги, що, як очікується, додасть чимало роботи.
Особлива функція
Разом зі змінами до Конституції в частині правосуддя парламент прийняв новий закон про судоустрій, що пояснювалось необхідністю одночасного прийняття «імплементаційного» документа, аби служителі Феміди могли одразу ж перейти на «нові рейки». Втім, фактично поза увагою народних обранців поки що лишилась сама конституційна юрисдикція.
За словами заступника глави Адміністрації Президента, секретаря Конституційної комісії Олексія Філатова, перше рішення розробників змін до Основного Закону полягало в тому, що КС як інституція має бути виокремлений із системи правосуддя. «Він має свою особливу функцію, яка є відмінною від функції суду як такого. Його статус, повноваження, статус суддів КС мають бути відокремлені», — розповів О.Філатов під час міжнародного науково-практичного семінару з питань нормативно-правового забезпечення діяльності єдиного органу конституційної юрисдикції. Захід, що проходив у КС, присвятили 20-й річниці Основного Закону. Регламентне питання
Відтак, на семінарі обговорили щойно прийняті зміни та перші ескізи проекту нового закону, який, вирішили, повинен мати назву «Про Конституційний Суд України і засади конституційного судочинства». Насправді, поки ще не створено навіть повноцінної робочої групи з розробки цього документа. Однак очевидно, що володарі мантій, науковці, експерти, які брали участь у підготовці конституційних змін чи просто уважно слідкували за процесом, уже мають своє бачення законодавчого врегулювання тих чи інших питань. При цьому для обговорення на семінарі було винесено перші пропозиції, напрацьовані в КС, що їх поки назвали «проектними матеріалами».
Під нормативно-правовим забезпеченням діяльності КС організатори заходу визначили комплекс документів різного рівня: починаючи із самої щойно зміненої Конституції, продовжуючи профільним законом, проект якого й обговорювався, та майбутнім регламентом Суду. Принагідно висловлювалися застереження: якщо певні процедури не будуть прописані ні в законі, ні в регламенті, слід на законодавчому рівні закріпити право за КС в окремих конкретних випадках ухвалювати рішення з процесуальних питань.