flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Результати опитування

17 липня 2019, 15:00
  • Великолепетиський районний суд Херсонської області

 

Період виконання дослідження:

З 2 по 15 травня 2019р.

 

Звітний період:

2019 рік

 

Виконавці дослідження:

ГО «Запорізька правозахисна група».

 

Організація дослідження та формування вибірки:

Кожен третій відвідувач суду протягом робочого дня.

 

Кількість респондентів 

 

1.Розподіл за віковими характеристиками 

(1) 18–25 років – 10%,

(2) 26–39 років – 40%,

(3) 40–59 років – 36,6%,

(4) 60 років і старше – 13,3%

 

2. Розподіл за статтю 

чоловіки – 53,3%, жінки – 46,7%

5. Географічний розподіл 

проживають респонденти:

у тому населеному пункті,

де знаходиться суд – 70%

в іншому – 30%

6. Розподіл за матеріальними статками 

-          Змушені економити на харчуванні – 6,7%

-          Вистачає на харчування та необхідний одяг, взуття. Для таких покупок як гарний  костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно заощадити або позичити – 26,7%

-          Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші покупки. Але для придбання речей, які дорого коштують (таких як сучасний телевізор, холодильник, меблі) необхідно заощадити або позичити – 43,3%

-          Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі покупки. Для таких покупок як машина, квартира необхідно заощадити або позичити – 10%

-          Будь-які необхідні покупки можу зробити в будь-який час – 6,7%

-          КН (код невідповіді): важко сказати чи відмова від відповіді – 6,7%

3. Рівень освіти 

Середня та неповна середня – 33,3%

Вища та неповна вища – 60%

Інше – 6,7%

7. Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) 

Є учасником судових проваджень і представляєте особисто себе

(є позивачем / відповідачем /свідком / потерпілим) – 36,7%

Є учасником судових проваджень, але представляєте іншу фізичну чи юридичну особу (є адвокатом, представником прокуратури, юрист-консультантом) – 23,3%

Не є учасником судових проваджень

(наприклад, зайшли отримати інформацію, або спостерігаєте за відкритим процесом) – 33,3%

Інше – 6,7%

8. Розподіл за судовим процесом 

Цивільний процес

 46,7%

Кримінальний процес

26,7%

Адміністративний процес

16,7%

Господарський процес

-

Справа про адміністративні  правопорушення

10%

9. Розподіл за стадією розгляду справи 

Розгляд справи ще не розпочато

26,7%

Справа перебуває в процесі розгляду

40%

Розгляд справи завершено (винесено рішення)

26,7%

Інше

6,7%

 

Таблиці результатів 

  1. Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою. 

№ 

Респондент за характеристикою 

Кількість респондентів 

1 (дуже погано) 

 

Не відповіли 

Середня інтегральна оцінка 

ВСЬОГО 

 

0

0

6

6

14

 

4

4,3

 

Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

15. Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

16. Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

17. Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,5

18. Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? 

Відсоток «Так», «Ні» 

Так – 13,3%

Ні – 83,3%

19. Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,3

20. 21. Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

22. Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

23. Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

2,4

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

3,8

 

Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

24. Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

25. Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

26. Чистота та прибраність приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

27. Достатність освітлення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,5

 

Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

28. Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

29. Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

30. Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

31. Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

32. Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

33. Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

34. Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? 

відсоток 

Так – 60%

Ні   – 40% 

35. Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,4

 

Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

36. 37. Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,1

38. Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

39. Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

40. Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

 

4,0

 

Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

41. Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,8

42. Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

43. Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

44. Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,9

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

 

 

4,2

 

Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

45. Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,6

46. Коректність, доброзичливість, ввічливість 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

47. Належна підготовка до справи та знання справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

48. Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

49. Дотримання процедури розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

 

 

4,2

 

Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

10

50. Рішення на користь респондента 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 57,1%

Ні – 42,9%

51. Наміри респондента оскаржувати рішення 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 44,4%

Ні – 55,6%

52. Отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 75%

Ні – 25%

53. Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 62,5%

Ні – 37,5%

54. Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

55. Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

56. Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

3

57. Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду 

Число 

1

10 

58. Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями 

Число

1

 

Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час 

1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу. 

Вимір якості 

Ранг 

Доступність суду 

1 (3,8)

Зручність та комфортність перебування у суді 

5 (4,5)

Повнота та ясність інформації 

4 (4,4)

Дотримання термінів судового розгляду 

3 (4,2)

Якість роботи працівників апарату суду 

2 (4,0)

Якість роботи судді 

3 (4,2)

 

2) 59. Рекомендації учасників судових проваджень 

- встановлення пандусу

 

3) 60. На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків? 

Так 

36,7% 

Ні 

20%

Не відповіли на запитання 

43,3% 

 

4) 61. Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями 

Кращі, ніж очікував 

23,3% 

Гірші, ніж очікував 

6,7% 

Відповідають очікуванням 

60,3% 

Не відповіли на запитання 

10% 

 

5) 62. Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом? 

Покращилась значно 

13,3% 

Покращилась несуттєво 

10% 

Залишилась без змін 

30% 

Дещо погіршилася 

0% 

Значно погіршилася 

0%

Важко сказати 

3,3% 

Не відповіли на запитання 

43,3%

 

5) 65. Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства? 

4,5 Так, відчув позитивні зміни 

10 %

1,2 Так, відчув негативні зміни 

6,7%

3. Ні, не відчув ніяких змін 

 3,3%

9. Не відповіли на запитання 

80%

 

Висновки:

За результатами проведеного дослідження оцінки якості роботи суду в 2019 році, можемо зробити висновок про задоволеність учасників судових проваджень роботою Великолепетиського районного суду Херсонської області.

За 5-бальною шкалою загальна оцінка якості роботи суду дорівнює 4,3, що вказує на задоволеність учасників судових проваджень якістю роботи суду.

За визначеними показниками виміри якості роботи суду достатньо високі і складають:

 доступність – 3,8

зручність і комфортність перебування – 4,5

повнота та ясність інформації – 4,4

дотримання термінів судового розгляду – 4,2

якість роботи працівників апарату – 4,0

якість роботи суддів – 4,2

 

Рекомендації:

Незважаючи на достатньо високу оцінку роботи суду, доцільно звернути увагу на такі показники, як доступність до суду – 3,8, яка включає: зручність паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду – 3,5, можливість для людей з обмеженими можливостями безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду – 3,3 та можливість респондентів дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності – 2,4; якість роботи працівників апарату, що включає: старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків – 3,1;  якість роботи суддів  та дотримання термінів судового розгляду, що включає: неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) – 3,6, вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі  - 3,8 та обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи  - 3,9.

 Слід звернути увагу на висловлене учасниками судових проваджень в процесі опитування побажання щодо встановлення пандусу та збільшення зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання. 

Враховуючи наведені показники, можна визначити наступні рекомендації:

 

Щодо зручності та комфортності перебування в суді:

  • вжити заходів щодо поліпшення забезпечення безперешкодного доступу до суду відвідувачів з обмеженими можливостями (зокрема, встановити пандус, тощо);
  • розглянути можливість збільшення зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання;
  • розглянути можливість облаштування парковочних місць для автомобілів біля будівлі суду;
  • проаналізувати можливість організації пункту з надання послуг з роздрукування та копіювання процесуальних документів для відвідувачів суду;
  • розглянути можливість встановлення кулерів з водою або організації пунктів продажу напоїв, встановлення кавового апарату в суді;
  • розробити систему налагодження зворотного зв’язку з користувачами судових послуг через скриньки для повідомлень, відгуків, пропозицій щодо покращення роботи суду, листів вдячності за ефективну роботу.

 

Щодо роботи працівників апарату суду та суддів:

  • прийняти міри щодо підвищення якості та своєчасності отримання респондентами тексту рішення по справі та підвищення організації роботи суду для вчасного (відповідно до графіку) початку останнього засідання по справі;
  • провести інформаційну кампанію (розмістити на стендах інформацію, тощо) про можливість отримання безоплатної правової допомоги в Центрах та Бюро системи БВПД;
  • проаналізувати питання щодо перспективи професійного зростання працівників апарату та суддів;
  • підтримувати на належному рівні дотримання працівниками апарату суду загальних правил етичної поведінки, принципів професійності, доброзичливості та гідності;
  • брати участь у навчально-тренувальних заходах щодо покращення професійних навичок в роботі;
  • підтримувати співпрацю з громадськістю, ЗМІ.