Період виконання дослідження:
З 2 по 15 травня 2019р.
Звітний період:
2019 рік
Виконавці дослідження:
ГО «Запорізька правозахисна група».
Організація дослідження та формування вибірки:
Кожен третій відвідувач суду протягом робочого дня.
Кількість респондентів |
|
||||||||||
1.Розподіл за віковими характеристиками |
(1) 18–25 років – 10%, (2) 26–39 років – 40%, (3) 40–59 років – 36,6%, (4) 60 років і старше – 13,3%
|
||||||||||
2. Розподіл за статтю |
чоловіки – 53,3%, жінки – 46,7% |
||||||||||
5. Географічний розподіл |
проживають респонденти: у тому населеному пункті, де знаходиться суд – 70% в іншому – 30% |
||||||||||
6. Розподіл за матеріальними статками |
- Змушені економити на харчуванні – 6,7% - Вистачає на харчування та необхідний одяг, взуття. Для таких покупок як гарний костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно заощадити або позичити – 26,7% - Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші покупки. Але для придбання речей, які дорого коштують (таких як сучасний телевізор, холодильник, меблі) необхідно заощадити або позичити – 43,3% - Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі покупки. Для таких покупок як машина, квартира необхідно заощадити або позичити – 10% - Будь-які необхідні покупки можу зробити в будь-який час – 6,7% - КН (код невідповіді): важко сказати чи відмова від відповіді – 6,7% |
||||||||||
3. Рівень освіти |
Середня та неповна середня – 33,3% Вища та неповна вища – 60% Інше – 6,7% |
||||||||||
7. Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) |
Є учасником судових проваджень і представляєте особисто себе (є позивачем / відповідачем /свідком / потерпілим) – 36,7% Є учасником судових проваджень, але представляєте іншу фізичну чи юридичну особу (є адвокатом, представником прокуратури, юрист-консультантом) – 23,3% Не є учасником судових проваджень (наприклад, зайшли отримати інформацію, або спостерігаєте за відкритим процесом) – 33,3% Інше – 6,7% |
||||||||||
8. Розподіл за судовим процесом |
|
||||||||||
9. Розподіл за стадією розгляду справи |
|
Таблиці результатів
№ |
Респондент за характеристикою |
Кількість респондентів |
1 (дуже погано) |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Не відповіли |
Середня інтегральна оцінка |
1 |
ВСЬОГО |
|
0 |
0 |
6 |
6 |
14 |
|
4 |
4,3 |
Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
15. Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
2 |
16. Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
3 |
17. Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,5 |
4 |
18. Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? |
Відсоток «Так», «Ні» |
Так – 13,3% Ні – 83,3% |
5 |
19. Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,3 |
6 |
20. 21. Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
7 |
22. Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
8 |
23. Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
2,4 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
|
3,8 |
Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
24. Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
2 |
25. Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
3 |
26. Чистота та прибраність приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
4 |
27. Достатність освітлення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
|
4,5 |
Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
28. Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,5 |
2 |
29. Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
3 |
30. Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,5 |
4 |
31. Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
5 |
32. Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
6 |
33. Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
7 |
34. Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? |
відсоток |
Так – 60% Ні – 40% |
8 |
35. Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
|
4,4 |
Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
36. 37. Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,1 |
2 |
38. Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
3 |
39. Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
4 |
40. Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
|
4,0 |
Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
41. Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,8 |
2 |
42. Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
3 |
43. Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
4 |
44. Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,9 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
|
4,2 |
Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
45. Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,6 |
2 |
46. Коректність, доброзичливість, ввічливість |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
3 |
47. Належна підготовка до справи та знання справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
4 |
48. Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,2 |
5 |
49. Дотримання процедури розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
|
4,2 |
Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Кількість респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
10 |
2 |
50. Рішення на користь респондента |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 57,1% Ні – 42,9% |
3 |
51. Наміри респондента оскаржувати рішення |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 44,4% Ні – 55,6% |
4 |
52. Отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 75% Ні – 25% |
5 |
53. Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 62,5% Ні – 37,5% |
6 |
54. Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,3 |
7 |
55. Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
8 |
56. Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
3 |
9 |
57. Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду |
Число |
1 |
10 |
58. Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями |
Число |
1 |
Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час
1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу.
Вимір якості |
Ранг |
Доступність суду |
1 (3,8) |
Зручність та комфортність перебування у суді |
5 (4,5) |
Повнота та ясність інформації |
4 (4,4) |
Дотримання термінів судового розгляду |
3 (4,2) |
Якість роботи працівників апарату суду |
2 (4,0) |
Якість роботи судді |
3 (4,2) |
2) 59. Рекомендації учасників судових проваджень
- встановлення пандусу
3) 60. На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?
Так |
36,7% |
Ні |
20% |
Не відповіли на запитання |
43,3% |
4) 61. Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями
Кращі, ніж очікував |
23,3% |
Гірші, ніж очікував |
6,7% |
Відповідають очікуванням |
60,3% |
Не відповіли на запитання |
10% |
5) 62. Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?
Покращилась значно |
13,3% |
Покращилась несуттєво |
10% |
Залишилась без змін |
30% |
Дещо погіршилася |
0% |
Значно погіршилася |
0% |
Важко сказати |
3,3% |
Не відповіли на запитання |
43,3% |
5) 65. Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства?
4,5 Так, відчув позитивні зміни |
10 % |
1,2 Так, відчув негативні зміни |
6,7% |
3. Ні, не відчув ніяких змін |
3,3% |
9. Не відповіли на запитання |
80% |
Висновки:
За результатами проведеного дослідження оцінки якості роботи суду в 2019 році, можемо зробити висновок про задоволеність учасників судових проваджень роботою Великолепетиського районного суду Херсонської області.
За 5-бальною шкалою загальна оцінка якості роботи суду дорівнює 4,3, що вказує на задоволеність учасників судових проваджень якістю роботи суду.
За визначеними показниками виміри якості роботи суду достатньо високі і складають:
доступність – 3,8
зручність і комфортність перебування – 4,5
повнота та ясність інформації – 4,4
дотримання термінів судового розгляду – 4,2
якість роботи працівників апарату – 4,0
якість роботи суддів – 4,2
Рекомендації:
Незважаючи на достатньо високу оцінку роботи суду, доцільно звернути увагу на такі показники, як доступність до суду – 3,8, яка включає: зручність паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду – 3,5, можливість для людей з обмеженими можливостями безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду – 3,3 та можливість респондентів дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності – 2,4; якість роботи працівників апарату, що включає: старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків – 3,1; якість роботи суддів та дотримання термінів судового розгляду, що включає: неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) – 3,6, вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі - 3,8 та обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи - 3,9.
Слід звернути увагу на висловлене учасниками судових проваджень в процесі опитування побажання щодо встановлення пандусу та збільшення зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання.
Враховуючи наведені показники, можна визначити наступні рекомендації:
Щодо зручності та комфортності перебування в суді:
Щодо роботи працівників апарату суду та суддів: